1.000.000 huis aan huis flyers.

afbeelding van Joel

Bij het uitvoeren van reclamecampagnes wordt er soms te weinig rekening gehouden met de site en de techniek. Klanten wensen nu eenmaal tegen laagste kosten de hoogste performance te behalen. In eerdere blog's beschreef ik wat er bij komt kijken om de responsetijden van de belangrijke winkels onder de 2 seconden kunnen houden. In afgelopen zomer werden er in twee campagnes in totaal 2.000.000 huis-aan-huis reclamefolders afgeleverd. Deze actie was redelijk gepland, zodat we met onze logging het dagelijkse verkeer goed konden volgen. 

Het dagelijkse verkeer nam tot 100% toe. Bovenstaande afbeelding geeft de gemiddelde bezoeken weer. Van de voor die winkel gebruikelijke 8.000 dagelijkse bezoeken naar bijna 16.000 bezoeken. Ook het aantal bekeken pagina's en de duur op de pagina namen toe (43%) en (26%) resp. 

Begin juni was extra capaciteit opgeschakeld en begon de cache zich te vullen. Bovenstaande laadtijd laat zien dat de pieken geen noemenswaardig effect op de laadtijd hadden. (De piek voor 22 juni is veroorzaakt door het uitvoeren van onze stresstest vlak voor lancering.)

Zodat de algehele prestatie bij deze reclame campagne deze cijfers weergeeft.

De totale performance nam van 2 seconden af naar net onder de 3 seconden. Een prima resultaat, vooral als je bedenkt dat het gemiddelde van de top van Nederlandse webshops rond de 10 seconden gem. laadtijd heeft.

 

De campagne was een succes, 2.000.000 huis-aan-huis verspreide reclamefolders en online stond de webwinkel als een huis. Bedankt!

 

Voor vragen over perfomance, tuning en inrichting of het inrichten van een campagne kun je mij altijd even mailen.

shadow