De top in SEO, wie wil dat nu niet. Voor een van de klanten doorliepen we bij lancering een compleet SEO optimalisatie traject. Met een eind resultaat van 93% mogen wij en de klant natuurlijk dik tevreden zijn.
Veelal begrijpen webwinkel ondernemers niet goed het belang, en de moeite niet, die het kost een hoge SEO score te behalen. Een hoge SEO score betekent over het algemeen dat als een consument naar je product op zoek is, dat dan jouw winkel eerder getoond wordt dan een slechter scorende winkel. Als je daar dan bij bedenkt dat 95% van consumenten alleen uit de 1e 3 resultaten van een Google zoekopdracht kiest, dan zie je het belang.
Er is organisch gevonden worden en niet organisch. Wie de termen verzonnen heeft weet ik niet, maar behulpzaam zijn de termen niet. Je hebt dus onbetaald gevonden en betaald gevonden worden. Als je niet wilt betalen voor advertenties, dan wil je wel graag in het lijstje van onbetaalde winkels gevonden worden. Met een hoge SEO score sta je hoog in de lijst van onbetaalde resultaten. Hieronder zie je hoe deze klant vlak onder Zalando gevonden wordt.
Het realiseren van een hoge SEO score is niet iets wat je kunt bereiken met wat symbolische acties. Even een paar keywords toevoegen of wat aan de teksten sleutelen helpt niet. Je kunt alleen winnen als ten eerste de webwinkel echt SEO georienteerd is (zoals de CommerceXL). Je ziet bijvoorbeeld in de afbeelding dat de URL van het artikel precies de juiste informatie bevat. Verder bevatte de webwinkel de complete landingspagina's die de webwinkel de autoriteit geven die google zoekt. Via de cxl-merken module wordt merk informatie waar maar mogelijk en zinnig in de artikelen aangebracht. Dat werkt, want ook de afbeelding van Tikka die je hierboven afgebeeld ziet, daarvan is de eerste ook van de webwinkel.
Een complete SEO aanpak bestaat technisch uit het optimaliseren van de pagina opbouw en het wegwerken van veel voorkomende problemen. Daarna is ook de ondernemer aan de bal: webtekst, fotonaam, de alt-teksten, de titel van het artikel zijn allemaal belangrijk voor een hoge score. Dit soort gegevens worden door de winkelmedewerkers aangeleverd. Daarna is het de beurt aan de SEO kenners om de juiste keywoorden te vinden en bijpassende landingspagina's te maken.
Bij de CommerceXL webwinkel is daarom de SEO-URL module ingebouwd, tezamen met Merken module en LandingsPagina module. Redenen waardoor een CommerceXL winkel deze hoge score kan behalen.
Heb je vragen over de (technische) SEO verbetering van de webwinkel, stuur dan even een mail naar [email protected]