Beheren, Optimaliseren, Monitoren, Tunen
Als ondernemer hoef je geen verstand te hebben van IT omdat je kunt vertrouwen op de Beheer professionals. Dat vertrouwen schenken klanten Mondial-IT ruimschoots. Terecht want met de professionals die de opleiding en ervaring in hun vakgebied hebben houden we systemen probleemloos in de lucht. Het Mondial-IT beheer sluit naadloos aan bij uw bedijf; Technisch Beheer voor de systemen, Functioneel beheer voor de software ondersteuning van uw medewerkers en actieve adviezen voor verder succes van uw onderneming.
..
De Technisch Beheer afdeling verzorgt het technischonderhoud aan de systemen.
Door deze activiteit heeft u als klant geen technische kennis nodig om de vaste winkel en webwinkel te voeren:
Technisch beheer is niet inhoudelijk bij de applicatie software betrokken.
De inhoudelijke kennis en ondersteuning van de klant met bijvoorbeeld de commerceXL, Drupal, Magento of Ubercart wordt door support-medewerkers gedaan.
Als klant heeft u vaker met Functioneel Beheer te maken dan met het Technische Beheer.
Functionele Beheerders zijn er voor u om bijvoorbeeld:
Mondial-IT hanteert twee standaard SLA's namelijk de 8x5 en 23x7. Naast standaard SLA's bieden we aangepaste afspraken naar wens.
8x5 | 23x7 | AangEPAST | |
---|---|---|---|
Service Venster | In kantooruren | 23 uur per dag | Als optie |
Service nummer | ![]() | ![]() | Als optie |
Besteding | 60 minuten | 90 minuten | Als optie |
Monitoring | ![]() | <![]() | |
SMS notificaties | ![]() | ![]() | Als optie |
Actief ingrijpen | Binnen kantooruren | Buiten kantooruren & Binnen kantooruren | Als optie |
Inregelen & controle backups | Binnen kantooruren | Buiten kantooruren & Binnen kantooruren | Als optie |
Server Security updates | Maandelijks | Maandelijks | Maandelijks |
De reguliere 8x5 SLA
Deze SLA verzorgt uw server op werkdagen en van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00.
Standaard worden de diente op de servers bewaakt. Maar actief ingrijpen (interventie) bij eventuele incidenten vindt normaliter alleen in kantooruren plaats.
We kunnen op verzoek ook buiten de kantooruren ingrijpen, dat wordt bij deze SLA dan apart in rekening gebracht.
De standaard 23x7 SLA
De 23x7 SLA is ook buiten kantooruren en in het weekend beschikbaar. Praktisch gesproken grijpen we ook in op uw servers bij eventuele incidenten buiten kantoortijden. Buiten kantoortijden en in weekend worden in principe alleen hoge prioriteits incidenten verwerkt. Lagere prioriteits incidenten worden dan gedurende kantoortijden opgepakt.
Maatwerk SLA's
Voor de op maat gemaakte platformen en interfaces of als u speciale wensen heeft kunnen ook aangepaste SLAs afgesproken worden.
Mondial-IT plaatst servers (colocatie) en leased servers van kwaliteits leveranciers op A-lokaties. De laatste jaren voornamelijk van OVH.Com. De SLA's van de Datacenter leverancier bevatten de server/netwerk verplichtingen en rechten aangegaan ten behoeve van uw servers.
Daarbovenop is er een constante druk en dreiging van de kwaadwilligen die proberen in te breken in de webwinkels. Mondial-IT monitort de systemen om zodoende problemen voor te zijn en direct in te grijpen bij problemen. En met succes: in de afgelopen vijf jaar hebben zich geen majeure incidenten voorgedaan en zijn er vele duizenden incidenten opgespoord en aangepakt. Zo zijn er een paar dingen standaard bij ons. De productiesystemen, de servers waar de webwinkels op draaien, zijn afgesloten. Slechts sr. engineers hebben daar toegang. Zo garanderen we dat elke dag duizenden consumenten in de winkels kunnen bestellen. We hebben er geen flexibiliteit voor ingeleverd. Grotere winkelbedrijven hebben een eigen 'stage' server. Daar kan de nieuwe collectie worden voorbereid en 'automatisch' in productie worden genomen. (OTAP). Winkels zijn steeds vaker doelwit van aanvallen en steeds vaker in georganiseerd verband. Daarom adviseren we onze klanten steeds meer een schaduw servers in gebruik te nemen, die bij problemen direct een problematische server kan overnemen. |
De MySQL specialisten werken nauw samen met de Unix system administrators om de Mondial-IT systemen maximaal te laten presteren. Doorlopend worden de ecommerce systemen geoptimaliseerd om de maximale prestaties te leveren. Met name de tuning van de Drupal, Magento, MySQL, Varnish, Apache keten zijn nodig om webwinkels de 'onder de 2 seconden' prestaties te laten leveren. |
Neem contact met ons op |
We zijn op zoek naar nog meer leuke en inspirerende projecten!
|
(c) Mondial-IT BV - BTW:NL.8209.05.240B01 - KVK: 01156404 - ABN AMRO: 58.80.62.553 - SKYPE: Mondialit - MAIL: [email protected]