In de realiteit en praktijk van de vaste winkels en megastores wordt op allerlei manieren artikelinformatie aangeleverd. De winkel heeft informatie in het kassasysteem, extra informatie in spreadsheets, van de leverancier ontvangt de ondernemer een DVD met artikelen en foto's en van weer een andere leverancier ontvangt de winkel een bestand met artikelinformatie. De IMPORTMANAGER module is hier de oplossing. Moeiteloos brengt het alle data samen bij de juiste artikelen. Moeiteloos ook neem je de prijzen eerst uit je eigen kassa en dan van de leverancier, of eerst van je voorkeursleverancier en dan van derden.
.
Het lijkt zo eenvoudig. Een artikel in de online-winkel. Titel, fotootje, prijs, beschrijving en al weer klaar. Als maar 'n paar artikelen in een webwinkel zouden moeten komen, is het ook zo eenvoudig. Maar als het om meer artikelen gaat, is de werkelijkheid echter minder eenvoudig, waardoor de ondernemer hoge kosten moet maken om artikelen goed in de webwinkel te zetten.
De praktijk is dat er een ERP/Kassa/Voorraadsysteem is waarin artikelinformatie in staat. Meestal past daar dan niet de SEO data en extra kenmerken in. Die staan in een spreadsheet. Dan wordt bijvoorbeeld een artikel geleverd door drie leveranciers en er is ook nog voorraad van in huis.
Dat betekent dat de prijs de in-huis prijs moet zijn, behalve als voorraad in huis op is, dan moet het prijs van Leverancier A of B worden. En als het leverancier B is dan moet natuurlijk het artikelnummer van die leverancier op de bestelling en ook zijn benaming van het artikel.
De IMPORTMANAGER is in bedrijf als oplossing voor de situaties:
waar verschillende datastromen op intelligente wijze bij elkaar moeten komen.
waarbij vaak individuele delen van een artikel gemerged moeten kunnen worden; de Titel uit spreadsheet A en de beschrijving uit de kassa bijvoorbeeld.
of een mix van assortimenten; de stoelen van leverancier A en de barbeques van leverancier B, plus alles uit de Kassa/Voorraad.
En de IMPORTMANAGER doet deze vier dingen exceptioneel goed:
Overal vandaan de data ophalen (web, ftp, xml, soap, het maakt niet)
Assortimenten samenstellen door mixen van aangeleverde data
Artikelen samenstellen met precies de juiste stukjes uit elke data
Overzichtelijk, begrijpelijk en naspeurbaar
De Importmanager maakt het werken zo veel makkelijker en wordt daarom in elke CommerceXL standaard meegeleverd wordt.
Zodra u de ImportManager module heeft geïnstalleerd en naar de importpagina gaat, ziet u het overzichtelijke import menu.
Zodra er data verwerkt wordt, zal het importstatus scherm exact weergeven welke data op welke manier verwerkt wordt.
Normaliter zult u als ondernemer hier niet naar kijken. Het wordt eenmaal door Mondial-IT of uw IT leverancier ingesteld, waarna het probleemloos dag na dag zelf aan de slag gaat. Inmiddels heeft de ImportManager meer dan 483.000 keer artikeldata aangebracht, verbeterd en vernieuwd.
![]() | In de praktijk is er niets moeilijks aan. Automatisch en onzichtbaar haalt de ImportManager automatisch de data uit ERP of Kassasysteem. En verder gebruikt u een invoerscherm, zoals hier is afgebeeld, waarmee u snel en eenvoudig spreadsheets van bijvoorbeeld uw actieartikelen upload. Via een ingestelde timer wordt automatisch de data verwerkt in uw webwinkel.
|
In de prijslijst vindt u de actuele prijs van de module.
Installatie
De ImportManager is een combinatie van shell-scripts en PHP-code. Default wordt het Drupal CMS gebruikt als front-end voor display en instellingen. Download en installeer de module in een directory beschikbaar voor de webservice. Bezoek daarna http://uwdomein.nl/importmanager. U krijgt dan het installatie scherm te zien. Vul hier de toegang naar een eigen database in. Daarna komt u in het instellingen scherm. Daar kunt u een .ini file vinden en invullen zoals wordt aangegeven in de handleiding.
Stel vervolgens een timer (cron) in naar http://uwdomein.nl/importmanager/fullload en naar http://uwdomein.nl/importmanager/verwerking. Door het aanleveren van de files, zal nu de ImportManager de mix, match, merge, improve, clean functies uitvoeren en een artikelbestand creëeren dat aan alle eisen voldoet. Importeer dat bestand op de voor uw webwinkel gebruikelijke manier.
Nog eenvoudiger dan de installatie, is het gebruik maken van de ImportManager als online service. U hoeft niets te installeren. Mondial-IT verzorgt dat de installatie, onderhoud, monitoring en beheer op eigen, voor dit doel, zware servers. De Mondial-IT Support Desk kan de instellingen voor het mixen en mergen van het assortiment en spreadsheets eenvoudig voor u instellen.In overleg wordt toegang ingesteld naar de verschillende data en ingesteld hoe u uw artikelbestand ontvangt.
Neem contact met ons op |
We zijn op zoek naar nog meer leuke en inspirerende projecten!
|
(c) Mondial-IT BV - BTW:NL.8209.05.240B01 - KVK: 01156404 - ABN AMRO: 58.80.62.553 - SKYPE: Mondialit - MAIL: [email protected]